De praktijkcoach is er om de praktijkbegeleider te begeleiden en te ondersteunen én om de kwaliteit van het ontwikkelen en vaststellen van competenties te waarborgen. De praktijkcoach schept de voorwaarden voor het opleidingstraject en de begeleiding van praktijkbegeleiders en ondersteunt hen in de praktijk. De praktijkcoach stelt, samen met de niet gekwalificeerde praktijkbegeleider, vast of een leidinggevende beschikt over alle voor de functie benodigde competenties en dus ook of deze kan worden gekwalificeerd. Tot slot neemt de praktijkcoach assessments af voor de kwalificaties voor praktijkbegeleiders en groepsbegeleiders.

Belangrijke rol

De praktijkcoach maakt onderdeel uit van het regionale team Scouting Academy. De functie valt binnen de regio, maar is geen lid van het regiobestuur, maar onder de Coördinator Scouting Academy. De praktijkcoaches werken samen met trainingsteams van binnen en buiten de regio en met de praktijkbegeleiders bij de groepen.

Team Scouting Academy Regio Zuidoost-Brabant

Yvan Bodet                                          Coördinator